Obični muljar


Da bih došao do ovih slika nisam se htio osloniti na sreću nego sam se pripremio i sve dobro isplanirao. Prvo sam pregledao fotografije iz svoje arhive u potrazi za slikama ličinki običnog muljara (Sialis lutaria). Od lokacija na kojima su nastale te slike odabrao sam jednu koja mi se činila obećavajućom. Naime, odrasle jedinke tog kukca žive samo dva – tri dana, a ja sam svakako želio takav događaj dokumentirati s nekoliko snimaka.


Alderfly-sialis-lutaria
I stvarno, već poslije trećeg obilaska lokacije (točnije 01.04.2010.g.) na obali jednog kanala u blizini grada ugledao sam odrasle mrežokrilaše običnog muljara oba spola.
Njihovo pojavljivanje bilo je istovremeno, i za tih par dana koje će poživjeti kao (slabo) leteći kukci, muljari će se pariti, ženke će na vegetaciju u blizini vode položiti oplođena jaja – i uginuti.


mrežokrilaš-sialis-lutaria
Nakon izlijeganja iz jaja ličinka se sljedeće dvije godine razvija u vodi. Ona živi na dnu, u mulju ili ispod kamenja, a hrani se drugim kukcima i njihovim ličinkama. Nakon tog perioda razvijena ličinka mjesto za kukuljenje nalazi izvan vode u obalnom tlu.


obični-muljar-sialis lutaria

Napokon, nakon dva tjedna iz kukuljice izlazi odrasli kukac i priča kreće ispočetka.