Šumska riđa


Nekoliko godina zaredom u periodu od 01. – 08. travnja slikao sam prve leptire šarence, šumsku riđu (Araschnia levana L.). Nailazio sam na njih uvijek na istom mjestu na šumskoj stazi uz rijeku Dravu. Nažalost ove godine tom lokalitetu nisam mogao ni prići jer je čitavo područje bilo nekoliko dana poplavljeno. Stvarno ne znam kako se to odrazilo na moje lepršave frendove.

Zato evo nekoliko slika iz 2009. godine kada sam 08. travnja slikao nekoliko desetaka primjeraka proljetne generacije šumske riđe (Araschnia levana L.).

šumska riđa-Araschnia levana-1

šumska riđa-Araschnia levana-2


Ova vrsta šarenaca zbog pojave sezonskog dimorfizma ima ljetnu generaciju (Araschnia prorsa L.) kao na donjoj slici, a ja sam neke primjerke te godine slikao 22. lipnja. O, razlike, drast′ćne!🙂

šumska riđa-Araschnia-prorsa-2

šumska riđa-Araschnia-prorsa-1