40 + (-23) = taman


Nikada zapravo nisam ni volio ljeto (možda samo dok sam bio sasvim mali) a iz godine u godinu sve teže ga podnosim. Jedva čekam da prođe. Ovakvo nenormalno pogotovo. Danas sam čak pregledavao slike nastale zimi ne bih li se malo utješio. I tada sam skužio da još nisam pronašao zadovoljavajuće objašnjenje za nastanak pojave koju sam slikao 28.02.2005.godine.

Tog dana u 07.00 sati u Osijeku je izmjereno -23 stupnja. Dan ranije slučajno sam napolju ostavio staklenku s čajem. Kada sam je ujutro vidio prvo sam pomislio da je staklo popucalo, no staklenka je bila čitava.

Kao što se vidi na slici, ono što je bio čaj sada je smeđa, zaleđena kugla u sredini. Međutim, čaj je bila i ova voda (sada led) oko te kugle!

Kako se pod utjecajem niske temperature čaj podijelio na “bistru vodu” i “smeđi čaj”, u kojem smjeru se odvijalo zamrzavanje (iz sredine prema van ili obratno, za što mislim da je vjerojatnije ali me zbunjuju “tragovi” zaleđenih mjehurića) te zašto su mjehurići zraka ovako izduženi – ja ne znam. Možda netko ima ideju?

I još par riječi o čaju.

Čaj je ustvari infuzum, infuzorij, naljev, odnosno sjeckano sijeno preliveno barskom vodom, a koristi se za uzgajanje različitih mikroorganizama.