Nephrotoma crocata


Iako se svake godine barem jedanput zateknem u blizini dok ženka komara Nephrotoma crocata u zemlju polaže jaja, bilo je malo koristi od mnoštva fotografija koje sam napravio: tek tri i pol su zaslužile prolaznu ocjenu.

Polovičnu uspješnost sam ostvario s ovom fotografijom iz očitog razloga; kompozicije. Drugim riječima: komar je “pobjegao” iz kadra i nikakav foto-editor tu ne pomaže, ali slika je oštra i otkriva neke detalje pa kao takva može proći. Preostale tri fotografije su bile sasvim OK i mislio sam ih objaviti uz ovaj post – a onda sam uočio da bih od njih mogao napraviti lijepu animaciju.

Nephrotoma crocata – animacija


I stvarno, ova animacija vrijedi puno više od tri pojedinačne slike, ali ni ona ne opisuje dovoljno vjerno događaj iz prirode. Prava stvar bila bi napraviti video zapis ovog kukca. Tek tada bi se vidjelo  kako je kaotičan njegov let i koliko ga je teško uslikati. Međutim, s obzirom na opremu koju imam, nisam se nadao da će mi se ta nakana uskoro realizirati. Dosta dugo, čak nekoliko godina, te četiri slike bile su sve što sam imao od ovog bezopasnog kukca – naglašavam bezopasnog jer: i te jarke boje, i zašiljeni zadak, i “živčani” let – sve je to s ciljem da izgleda što opakije, a zapravo nije.

A onda nedavno na obali Drave dok sam slikao mrave, iznad glave mi je proletjela Nephrotoma crocata. Naoružan iskustvom iz prethodnih neuspjeha i uz zrnce sreće, snimio sam video zapis (doduše samo 5 sekundi, ali sasvim dovoljno) zbog kojeg sam jako sretan i ponosan.

Nephrotoma crocata – video

Ispravno sam protumačio ponašanje komara i točno procijenio gdje će pokušati položiti jaja te tamo usmjerio objektiv aparata, zumirao, fokusirao i, zapravo, samo pričekao da komar uđe u kadar. Budući da se sve odigralo u svega par sekundi: ha, nije da se hvalim, jelte, ali – majstorski! Može li netko bolje?