Buha – mačja ili pasja?


Odlazeći svakodnevno sa svojim psom u šetnju kroz šumu i on i ja izloženi smo napadima kojekakvih kukaca. Neki su samo dosadni, neki su nasrtljivi, a nekih se svakako treba kloniti. Ipak, svako zlo – za neko dobro, pa je tako bilo i s posljednjom invazijom buha na mog četveronožnog prijatelja. Buhe su dobile dozu insekticida, moj pas opet mirno spava, a ja sam se imao čitavu večer s čim igrati – i eto ti materijala za blog.
Ideju za ovaj post dobio sam kada sam vidio da su buhe na mom psu – mačje buhe Ctenocephalides felis. E sad, nije fora što su to mačje buhe (hoće one i na psa i na čovjeka) nego, mislim si ja, bila bi fora pokazati odakle sad to meni, i jesam li siguran da je to  baš tako. Odnosno, koja je razlika između mačje buhe Ctenocephalides felis i pasje buhe Ctenocephalides canis?
Krajnje pojednostavljeno rečeno:

buha

Budući da na mjestima označenim strelicom pasja buha ima 2 dlake (na zadnjoj nozi) odnosno 4 dlake (na trećem segmentu prsiju), kao i da je njezina glava sprijeda jače zaobljena (gotovo polukružnog oblika) slijedi zaključak – ovo na slici očito nije pasja buha. To je mačja buha.

buhe

Oblik glave mačje i pasje buhe.