Bjelouška


Ako bi netko gledajući ove fotografije pomislio da je ovo opasna, ljutita i goropadna zmija, bio bi samo djelomično u pravu. Iako ima sva obilježja odrasle, ovo je bezopasna bjelouška (Natrix natrix) koja se tek izlegla iz jajeta. Primjerak na slici ne doseže ni 15 centimetara od glave do repa. Kada sam naišao na nju htjela je pobjeći, ali ja sam imao drugačije namjere. Htio sam napraviti par sličica, a ona mi je svojim kretnjama, siktanjem i palucanjem jezikom, jasno dala na znanje da je ostavim na miru. Kada sam to napokon učinio mala bjelouška je kliznula u travu, a ja sam imao nekoliko dobrih fotografija.

bjelouška

Zmija bjelouška

zmija račvasti jezik

Zmija bjelouška

Ipak, kada se kaže da su bjelouške bezopasne, ima se na umu činjenica da to nisu otrovne zmije pa stoga ne mogu nauditi čovjeku. Ali i one da bi živjele, moraju se nečime hraniti. Dok su još sasvim male hrane se sitnijim plijenom (punoglavci, mali vodenjaci, i sl.) no kada narastu i zalogaji im postaju krupniji. Tada čak postanu izbirljive pa u odabiru plijena idu tako daleko da onaj sitniji niti ne pokušavaju napasti. Kako izgleda odrasla bjelouška dok lovi i pokušava savladati svoj plijen pogledajte na sljedećoj slici.

bjelouška lovi zelenu žabu

Zmija bjelouška lovi