Notonecta


Ovo je kukac kojeg sam spomenuo u prethodnom postu. To je stjenica, nauznačarka, koja živi u vodi. Ime je dobila zbog specifičnog načina plivanja (trbuhom prema gore tj. nauznak). Dugačka je oko 1 cm. U širinu doseže 2 – 2,5 cm zahvaljujući dugačkim stražnjim nogama koje koristi za veslanje.
Grabežljivac je i zbog toga sam je odstranio iz akvarija. Prednjim nogama grabi plijen, u njega potom zabije rilce i isiše ga. Na slikama se vidi da ima velike sastavljene oči, ali se ne vidi da ima krila i da može letjeti.
Interesantna je uloga ovih dlačica na abdomenu (slika 1). Naime, kada zaranja, stjenica s njima “zarobi” mjehurić zraka (slika 2) i zbog toga je u stanju pod vodom ostati nekoliko sati.

#1

notonecta-1

Notonecta

#2

notonecta-2

Notonecta

#3

notonecta-3

Notonecta

Kao što sam već napisao, moj akvarij je zapremine samo 5 litara i za grabežljivce poput ovoga i kozaka iz prošlog posta ne bi bilo dovoljno hrane. Za par dana bi i jedan drugog smazali, a onda – gotovo! Ali nije loše u akvariju imati i ponekog predatora. I imam ga. On je moja sljedeća tema.