Skitnja 2


Nastavljam prema svom odredištu.
Ako bih normalno hodao, ovu mladu šumu prešao bih za pet minuta. Ipak, mnoštvo je interesantnih motiva i ja zastajkujem svakih par metara ne bih li ih uslikao. Kada sam napokon došao na drugi kraj šume prošla su dobra dva sata, a i memorijska kartica je bila opasno pri kraju.

Za danas sam odabrao slike dva kukca. One su dobar primjer prilagodbe životnom okolišu; kako bojom – tako i oblikom tijela. Prvi kukac je ova plosnata stjenica koja živi ispod kore drveta.

Bojom se savršeno stapa s okolišem.

Koliko je spljoštena najbolje se vidi na ovoj slici (šest komada ih je).

Stjenica

Da bi se što bolje vidjelo kukca, stavio sam ga na bijelu podlogu.

Drugi kukac je Pyrochroa coccinea.

imago

Pyrochroa coccinea

Crvenom  bojom naglašava svoje prisustvo, ali to je tema za jedan drugi post. Danas mi je interesantna njena ličinka.

ličinka

Pyrochroa coccinea – ličinka

Ličinku sam također našao ispod kore jedne srušene topole. I dok se odrastao kukac hrani polenom, ličinka je predator kojemu su plijen ličinke drugih kukaca, a hoće i jedna drugu pojesti.

ličinka

Pyrochroa coccinea – ličinka

Kad vidim ovu “aerodinamičnu” liniju rekao bih da joj pod korom drveta nema dostojnog protivnika.

Ovaj rogoz je najbolji znak da je voda blizu.

Ili bolje rečeno da je voda bila blizu. U kanalu pokraj kojeg je izrastao sada nema vode. To mi odgovara. Čim ga prođem, zalazim u pravu šumu. Nadam se da ću tamo popuniti i drugu memorijsku karticu.

Nastavlja se…